Svaz tvrdí, že do systému byla zatím zaregistrována pouze čtvrtina vozidel, a to kvůli nedostatečnému technickému zázemí. Odborníci již dříve kvůli absenci testovací fáze varovali před chaosem. České Sdružení automobilových dopravců Česmad v polovině června upozornilo, že maďarské úřady přechod na nový systém oznámily s nedostatečným časovým předstihem a nedaly dopravcům čas se připravit.

Výběr mýtného má na starosti maďarská dálniční společnost AAK. Ta výpadky systému zdůvodnila „útoky“, které vedly k jeho přetížení. Podle mluvčího vlády budou tyto útoky vyšetřeny.

Systém mýtného pokrývá silnice a dálnice v délce 6318 km. Ročně by měl podle agentury APA vynést 75 mld. forintů (6,6 mld. Kč). V České republice se loni na 1300 km dálnic, rychlostních silnic a silnic první třídy vybralo na kamionovém mýtném 8,7 mld. korun.

Související