Lounská vagonka Legios uzavřela zakázky za 400 milionů korun do Německa a Itálie. Do února vyrobí 100 plošinových kloubových vagonů pro společnost GTS, do června 38 cisteren na přepravu kyseliny sírové pro firmu On Rail. 

"Od října budeme pro GTS vyrábět v Lounech 20 vozů měsíčně. Výrobu cisteren pro On Rail máme naplánovánu ve spolupráci se závodem v Horním Slavkově na květen a červen,“ uvedl generální ředitel Legiosu Radek Rybáček. Podle něj při uzavírání zakázky s italskou firmou pomohla vagonce dodávka železničních vozů pro Ambrogio v roce 2011.

"Legios se letos daří prosazovat v zahraničí. Náš úspěch u GTS a potvrzení dobrých vztahů s On Rail navazuje na nedávné dohody o dodávkách do Francie a Turecka," říká Rybáček. 

HNByznys na facebooku

/klikem na ikonu vstupte na profil/

Francouzská společnost Ermewa, která si v Lounech nákladní vagony v létě objednala, se specializuje na pronájem železničních vozů, je dceřinou společností francouzských státních drah SNCF. Nakoupí jich 155 za přibližně 300 milionů korun. Do Turecka Legios dodá do poloviny příštího roku celkem 300 vozů za více než 600 milionů korun.

Legios navázal na strojírenskou tradici výroby a opravy železničních vozidel, která v Lounech započala v roce 1879. Název Legios používá firma od roku 2010. Předtím používal tradiční, ale pro cizince obtížně vyslovitelnou zkratku Lostr, tedy Lounské strojírny.

Firma začala v roce 1998 vyrábět nákladní vagony, předtím různá drážní vozidla jen opravovala. Má čtyři výrobní závody; v Lounech, Českých Velenicích, Horním Slavkově a Nymburku, zaměstnává přibližně 1300 lidí.