Lounská vagonka Legios uzavřela zakázky za 400 milionů korun do Německa a Itálie. Do února vyrobí 100 plošinových kloubových vagonů pro společnost GTS, do června 38 cisteren na přepravu kyseliny sírové pro firmu On Rail.
"Od října budeme pro GTS vyrábět v Lounech 20 vozů měsíčně. Výrobu cisteren pro On Rail máme naplánovánu ve spolupráci se závodem v Horním Slavkově na květen a červen,“ uvedl generální ředitel Legiosu Radek Rybáček. Podle něj při uzavírání zakázky s italskou firmou pomohla vagonce dodávka železničních vozů pro Ambrogio v roce 2011.
"Legios se letos daří prosazovat v zahraničí. Náš úspěch u GTS a potvrzení dobrých vztahů s On Rail navazuje na nedávné dohody o dodávkách do Francie a Turecka," říká Rybáček.
Legios navázal na strojírenskou tradici výroby a opravy železničních vozidel, která v Lounech započala v roce 1879. Název Legios používá firma od roku 2010. Předtím používal tradiční, ale pro cizince obtížně vyslovitelnou zkratku Lostr, tedy Lounské strojírny.
Firma začala v roce 1998 vyrábět nákladní vagony, předtím různá drážní vozidla jen opravovala. Má čtyři výrobní závody; v Lounech, Českých Velenicích, Horním Slavkově a Nymburku, zaměstnává přibližně 1300 lidí.