Loď CMA CGM Lavender včera vyplula na svou první plavbu v rozšířené kontejnerové lince FEMEX 1 z hamburského kontejnerového terminálu Burchardkai společnosti HHLA. Poprvé tak propluje Bosporem do Černého moře do přístavů Samsun (Turecko), Novorossijsk (Rusko) a Constanza (Rumunsko). FEMEX 1 se tak stává jedinou kontejnerovou liniovou službou mezi Severní Evropou a Černým mořem. 

Důvodem pro rozšíření již stávající liniové služby je stoupající poptávka po námořní dopravě mezi Severní Evropou a oblastí Černého moře. Především silný turecký dovoz a vývoz přes přístav Hamburk získává stále více na významu. Podle aktuálního hodnocení zemí počítá Hafen Hamburg Marketing (HHM) v námořní kontejnerové dopravě mezi Hamburkem a tureckými přístavy s nárůstem objemu o 38 %. To odpovídá přibližně 75 tis. TEU.

Plavba z Hamburku do Samsunu trvá 19 dnů. V opačném směru jsou lodě na cestě 22 dnů. Celkem nyní pluje mezi přístavem Hamburk a Tureckem sedm linek, mezi tím také dvě víceúčelové/kusové linie. Zboží hromadného substrátu je přepravováno v případě potřeby trampovou dopravou. 

Ve FEMEXu 1 je nasazeno celkem šest lodí s celkovou kapacitou 2800 TEU. Nově přibyla Camellia, která v rámci rozšíření rotace posílila flotilu, takže může být zachována týdenní frekvence odjezdů z Hamburku. Touto službou je propojeno 19 přístavů: Hamburk, Antverpy, Southhampton, Tangier, Marsaxlokk, Thessaloniki, Gebze, Istanbul-Ambarli (Avcilar), Istanbul-Haydarpasa, Samsun, Novorossijsk, Constanza, Instanbul-Ambarli, Gebze, Gemlik, Aliaga, Marsaxlokk, Tangier a Casablanca. A odtud zpět přímo do Hamburku. Tato plavba trvá celkem 42 dnů. 

 

Související