Čtrnáctidenní test nových úsporných vozíků, který proběhl ve dvou provozech centrálního skladu, prokázal přibližně dvouletou návratnost investice. Společnost MD Logistika výsledky testů důkladně analyzovala a reagovala rozhodnutím si ihned pronajmout pět vozíků BT LWE200 s bezúdržbovými lithium-iontovými bateriemi, stupačkou a systémem BT Powerdrive. 

„Vzhledem k jasným výsledkům jsme se rozhodli neváhat. Od nových vozíků se zcela odlišnou technologií napájení očekáváme zrychlení logistiky, zjednodušení bateriového hospodářství a zajímavé úspory ve spotřebě. Navíc část investic vynaložíme pouze jednorázově. V případě rozšíření flotily li-ion vozíků bude investice již nižší a návratnost se ještě o něco zkrátí,“ říká Radovan Gregor, ředitel střediska v Horních Počernicích. 

Stačí jedna baterie

Obsluhu testovaných vozíků zajišťovali externí řidiči kamionů, kteří dobíjeli vozík po každém složení nákladu svého vozu s třiceti EUR paletami. V případě silnějšího provozu ve špičce vyložili postupně až tři kamiony se stovkou palet a dobíjeli před příjezdem dalšího vozidla. Obsluha byla spokojena s plynulou vykládkou díky rychlosti a neustálé disponibilitě testovaného stroje s dostatečně nabitou baterií.

Test potvrdil, že i při různé intenzitě vykládky a nakládky a v takto pojatém režimu pravidelného mezidobíjení baterie vydrží nepřetržitý provoz. Odpadá nutnost výměny baterie, ke které dosud docházelo obvykle dvakrát denně, podle intenzity provozu.

Úspory převýší vstupní náklady 

Přechod na li-ion baterie vyžaduje investice do nového vozíku a rozvodu elektřiny s napětím 380 V k rampám. „Na druhou stranu se ušetří na výměnném zařízení, náhradních bateriích a času stráveném při přejezdech mezi pracovišti a nabíjecí místností, i při samotné výměně baterie, která zabere pokaždé přibližně 10 až 12 minut. K tomu je nutné přidat úsporu energie díky minimálně o 20 % nižší spotřebě li-ion baterií a zkrácení času nabíjení. Rovněž životnost baterie samotné je až dvojnásobná. Výsledkem je efektivnější a levnější manipulace s nižší uhlíkovou stopou,“ doplňuje Jan Kohák, produktový manažer TMH CZ.

Související