Pokud se nepočítá obnovená výroba Avie loni na podzim, je Ford Trucks po delší době nová značka nákladních vozů, která vstupuje na český trh. Na něm přitom panuje velice konkurenční prostředí, kdy je rozptyl tržního podílu šesti automobilek s nejvyššími prodeji náklaďáků 11 procentních bodů. Mezi ně patří Mercedes-Benz (podíl 22 % na trhu), MAN (18 %), DAF (14 %), Scania (13 %), Volvo (13 %) a Iveco (11 %).
Ford Trucks, respektive jeho importér, bude v tuzemsku nabízet všechny tři výrobní řady - silniční tahače, stavební vozy i rozvážková vozidla spolu s komunálními. Silniční tahače jsou v konfiguracích 4 x 2 nebo 6 x 4, celková kombinovaná hmotnost může dosáhnout až 42 tun. Vozy mají motor Ecotorq o objemu 12,7 litru (Euro 6, řadový šestiválec) s výkonem 420 nebo 480 koní a točivým momentem 2150 Nm (1000-1300 ot./min.) a 2500 Nm (1000-1200 ot./min.). Manuální převodovka ZF má 16 + 2 rychlostí, automatizovaná 12 + 2 rychlostí. Tahače budou k dispozici ve standardní verzi i jako "low liner". Vozy mají ve standardní výbavě také řadu asistenčních systémů jako LDWS, AEBS nebo ESP.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později