Deset miliard a sedm set padesát milionů místo předpokládaných devětadvaceti, to vypadá jako zásadní úspora. Suma, za kterou bude po deset let konsorcium CzechToll vybírat pro český stát mýto za průjezd nákladních aut po tuzemských dálnicích a části silnic prvních tříd, bude podstatně nižší, než jakou současný provozovatel Kapsch inkasoval dosud.

Při předpokládaném růstu provozu a postupném zvyšování poplatků by tak náklady měly klesnout k jedné čtrnáctině sumy, kterou na mýtném zaplatí dopravní firmy. Rozdíl inkasuje stát.

Je to důvod k oslavě a chvalozpěvům na ministerstvo? Máme tu konečně zase jednou velké výběrové řízení, na jehož konci jsou přiměřeně oceněné služby a efektivní obsluha veřejného zájmu? To v téhle fázi ještě zdaleka není jisté.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se