Před 20 lety byla pumpa v Česku místem, kde si řidiči mohli natankovat a koupit nepříliš dobrou instantní kávu nebo cigarety. Zákazníci měli na čerpací stanici mnohem větší výběr autodoplňků než nápojů. Teď se největší sítě jako Benzina, MOL nebo Shell předhánějí, kdo z nich má lepší kávový servis a jaký známý kuchař jim sestavil menu.

Do proměny svých pump tyto sítě jen letos investují stamiliony korun. Motivuje je k tomu i fakt, že v Česku je benzinka na každém čtrnáctém kilometru silnice a tuzemský trh patří k nejkonkurenčnějším v Evropě. Velcí hráči už také do budoucna nevidí svoje pumpy jen jako místa, kde se prodává benzin a nafta − zvláště když předpokládají, že se tradičních paliv v budoucnu bude prodávat čím dál méně.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se