Produktoví manažeři Zásilkovny mají v posledních měsících napilno. Firma nedávno spustila novou službu doručování zásilek mezi lidmi (C2C), oznámila brzkou expanzi do celé Evropské unie a nyní rozjíždí novou formu výdeje balíků. Jde o robotické zařízení, které využívá například největší světová síť supermarketů Walmart nebo největší prodejce oblečení Zara, v Česku a ve střední Evropě je ale zatím unikátní.

Zásilkovna svůj stroj nazvala Z­-bot a umístila jej do obchodního centra na pražském Chodově. Ještě letos chce další robotické výdejny spustit na druhé straně Prahy, v Plzni, Brně a Ostravě. Celkem by jich chtěla nasadit několik desítek, a to i v zahraničí. Ideálním místem jsou podle zakladatelky a spolumajitelky firmy Simony Kijonkové právě nákupní střediska, kde je velká koncentrace lidí. Zařízení stojí jednotky milionů korun, firma do nich chce celkově investovat desítky milionů.

V tuzemsku zkoušelo automatické výdejny balíků už několik firem. Česká pošta je po pilotním projektu nakonec do plného provozu nezavedla. Na rozdíl od e­-shopu Alza, který má v současnosti síť 73 boxů po celé České republice. Další byla před šesti lety společnost Integer, pod kterou patří největší soukromý poštovní operátor v Polsku InPost a zároveň výrobce balíkomatů. V té době rozjížděl podobný projekt pod názvem Kouzelná almara i podnikatel Tomáš Čupr spolu s investičními skupinami Miton a Enern, aby jej posléze přenechali právě skupině Integer. Spojení ale provázely problémy, pak se projekt probral, začátkem loňského roku se však polská firma z českého trhu stáhla. Dohodla se ale s e­-shopem Mall, který přebral její síť 77 balíkomatů. V současnosti přes ně proudí k zákazníkům Mallu asi šest procent zboží.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 60 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.