Navázání těsných vztahů přináší výrobcům i logistikům řadu výhod. Zejména při dlouhodobější spolupráci vzniká mnoho synergií a vytváří se společné know-how, které posunuje činnost spolupracujících firem na vyšší úroveň.
Úzká spolupráce má ovšem i svá rizika. Firmy se na sobě mohou stát závislé a náhlé ukončení spolupráce jim může způsobit značné škody. Výrobce například ztratí své "logistické dovednosti", spoléhá příliš na partnera a jeho původní logističtí pracovníci k partnerovi postupně přejdou. Nakonec své výrobky už sám bez partnerovy podpory nedopraví ani z haly na dvůr. Pro logistickou firmu zase významný odběratel služeb někdy vytváří přílišný pocit jistoty a při jeho ztrátě se firma může dostat do značných obchodních problémů.
Spolupráce nabývá nejrůznějších podob
O tomto tématu hovořil na květnové konferenci Zóna logistika také Pavel Hampejs z Unileveru. Odhalil, že i spolupráce s téměř konkurenčními firmami může být ve skutečnosti velmi užitečná a přinášet řadu výhod. Přínosem je nakonec lepší vytížení skladů i dopravy.
Unilever působí globálně v oblasti rychloobrátkového spotřebního zboží. Právě spolupráce s dalšími hráči na tomto poli a sdružení objemů by mohly přispět k tomu, že obhájí investice do náročnějších projektů automatizace, které požaduje po svých logistických partnerech. Pavel Hampejs také zmínil, že Unilever uvažuje společně s Nestlé o projektu, kdy by se obě firmy v budoucnu podílely na skladování a distribuci pro Česko a Slovensko nebo i celý region střední a východní Evropy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111