Služba zprostředkování dopravy zásilek Balíkobot loni zvýšila tržby o 100 procent na 30 milionů korun. Počet klientů se zvýšil o 50 procent na 2373 a prostřednictvím aplikace bylo přepraveno dvojnásobných 18,6 milionu zásilek. Firma to oznámila v tiskové zprávě. Letos společnost plánuje zdvojnásobení všech klíčových ukazatelů, tedy tržeb, počtu zákazníků i objemu přepravených zásilek.

"Aby e-shopy nebo výrobní firmy, které distribuují své zboží, v obrovské konkurenci obstály, musí neustále zlepšovat své služby a náklady držet pod kontrolou. Základem úspěchu do budoucna je automatizace logistických procesů, stejně jako zlepšení kvality a rychlosti doručení zboží," uvedl výkonný ředitel Balíkobotu Martin Šauer.

Balíkobotem jsou měsíčně odeslány tři miliony balíků a téměř 200 tisíc palet. Hodnota dobírek dosáhla 12,5 miliardy korun. Nejsilnějším dnem loni byl 30. listopad, kdy bylo přes jeho aplikaci odbaveno 214 tisíc zásilek.

V loňském roce se na technologii společnosti, kterou lze spustit ve více než stovce podnikových systémů, připojilo rekordních 788 firem. Přes Balíkobot prošla přibližně desetina zásilek v Česku. Balíkobot také rozšířil portfolio dopravců o pět nových subjektů - Gebrüder Weiss, Messenger, DHL DE, FOFR a FedEx - na celkových 32. V tomto trendu chce pokračovat.

Balíkobot je technologie, která firmám pomáhá zrychlit a zefektivnit expedici zboží, ať už jde o balíky nebo celé palety. Balíkobot je integrovaný do informačních systémů e-shopů. Součástí integrace je tisk adresních štítků, validace dat, odeslání dat dopravcům, sledování zásilek a další služby probíhající automaticky nebo na jeden klik.

V létě jsme psali o tom, jak technologie služby Balíkobot ušetřila práci dvou lidí a snížila náklady na expedici o 750 tisíc korun ročně ve společnosti Gumex. Předloni na jaře společnost oznámila rozšíření svého působení na Slovensko.

Související