Prodej osobních aut v Německu se v červnu meziročně zvýšil o 24,5 procenta na 274 152 vozů. Dnes to oznámil Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA). Hlavní podíl na růstu mají soukromé vozy, kde prodej vzrostl o 33 procent. Služební auta vykázala růst o 23,8 procenta a zpráva ukázala, že se dál zvětšuje podíl elektrických aut. Německé sdružení automobilového průmyslu (VDA) ale zhoršilo letošní výhled růstu výroby aut na tři z původních 13 procent.

Automobilový trh se pomalu zotavuje z dopadů koronavirové pandemie. Za prvních šest měsíců letošního roku bylo nově zaregistrováno celkem 1,39 milionu aut, což je téměř o 15 procent více než ve stejném období loňského roku. „Nové registrace v roce 2021 zůstanou hluboko pod úrovní před pandemií,“ upozornil ale šéf německého automobilového svazu VDIK Reinhard Zirpel.

Svůj podíl mezi novými registracemi nadále zvyšují elektromobily, za první pololetí jich na německých silnicích přibylo 149 tisíc. To je třikrát více než loni za stejné období.

„Musí se dohnat nabíjecí infrastruktura,“ uvedla šéfka německého sdružení automobilového průmyslu VDA Hildegarda Müllerová. „Do roku 2030 bude Německo potřebovat přes milion dobíjecích stanic,“ dodala.

Zhoršení výhledu výroby aut nicméně naznačuje, že oživení po pandemii nebude hladké. Výrobci aut se totiž potýkají s problémy v dodavatelských řetězcích, poznamenala agentura Reuters.

Výroba v posledních měsících byla podle sdružení výrazně nižší, než se čekalo. Sdružení nyní prognózuje, že se v Německu letos vyrobí 3,6 milionu automobilů, což je o 400 tisíc méně, než uváděl předchozí odhad.

Německý automobilový průmysl, v němž působí značky jako Volkswagen, Daimler a BMW, se podle odhadů podílí na výkonu tamní ekonomiky pěti procenty a vytváří více než 800 tisíc pracovních míst. Považuje se za indikátor trendů německé ekonomiky, která je největší v Evropě.

Výroba aut v Německu v prvním pololetí meziročně vzrostla o 16 procent na 1,73 milionu aut. V červnu se ale o 19 procent snížila.