Zprávám o trhu s elektromobily dominují dvě firmy: americká Tesla a německý koncern Volkswagen. První světu ukázala, že se dá vyrobit auto na baterky s velkým dojezdem a rychlým dobíjením, druhá má podle analytiků na to Teslu prodejně překonat. První svezení s novým Hyundai Ioniq 5 ale ukazuje, že na trhu jsou další silní hráči, které není radno podceňovat.

Však má také Hyundai plán, podle nějž chce v roce 2025 prodat 110 tisíc vodíkových vozů a 560 tisíc elektromobilů ročně a ukousnout si až desetiprocentní tržní podíl. Základem ofenzivy je nová „subznačka“ Ioniq, pod níž se budou nabízet z gruntu postavená elektroauta. Založená budou na platformě e-GMP, na níž se dají vyrobit auta od velikosti Hyundai i30 až po velké SUV. Prvním modelem je Ioniq 5, crossover třídy Škody Enyaq.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se