Pěší zóny v centrech měst se sice opět plní návštěvníky, kteří tu nakupují nebo se jen tak procházejí, ale zdaleka to už není to, co ještě před pár lety. Historická jádra měst skomírají. Lidí tam žije podstatně méně, zato přibylo zavřených kamenných prodejen, které neustály konkurenci e-shopů.

Oživení městských center s jejich pěšími zónami se tak v Německu stalo jedním z předvolebních témat. Za finanční účasti spolkové vlády i jednotlivých spolkových zemí by se měly znovu stát místem, kde lidé nejenom nakupují, ale také se baví, vzdělávají a žijí.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se