Tým institutu ETH se podílí na technickém vývoji vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop, který se opírá o koncept vyvinutý Elonem Muskem. Jeho klíčovou myšlenkou je přeprava osob a zboží na kratší vzdálenosti vysokou rychlostí s využitím podzemních či nadzemních tunelů. Aby jejich ražení bylo finančně rentabilní, musí být potřebné razicí roboty co nejrychlejší, nejkompaktnější a s co možná s nejvyšším stupněm automatizace.

Podmínky, které Elon Musk stanovil pro high-tech vědecký závod v Las Vegas, jsou náročné a zároveň inspirativní. Jako referenční hodnota pro rychlost ražení tunelů totiž slouží „cestovní“ rychlost hlemýždě, kterou se soutěžní týmy budou snažit překonat.

Jan Kodada z Gebrüder Weiss: Projekt Hyperloop využívá podzemni i nadzemní tunely, pomáhat při jejich ražbě budou roboti

„Jako poskytovatel logistických řešení orientovaných na budoucnost musíme již dnes začít přemýšlet o tom, jak zajistit nákladní mobilitu zítřka za ekonomicky přijatelných podmínek. Projekt Hyperloop se nám dnes může zdát ještě do jisté míry exotický, ale inspiruje k hledání reálně proveditelných řešení pro požadavky mobility v budoucnosti,“ říká Lothar Thoma, generální ředitel pro leteckou a námořní dopravu společnosti Gebrüder Weiss.

Související

Stefan Kaspar, zakladatel a spolupředseda společnosti Swissloop Tunneling, dodává: „Jde nám o zásadní revizi pohledu na stávající systémy dopravy osob a zboží a hledání jejich skutečně proveditelných alternativ. Naší vizí není nic menšího než revoluce v tunelování a snaha o průlom ve využití této technologie. S logistickou podporou společnosti Gebrüder Weiss je naše vize o krok blíže ke svému uskutečnění.“

Související