Tuzemskému výrobci dopravních prostředků Škoda Transportation se poslední roky daří. Loni firma ze skupiny PPF dosáhla 11 miliard korun na tržbách. Byly tak o desetinu vyšší než v roce 2019. Aktuálně pracuje třeba na dodání 37 souprav pro varšavské metro, desítek vlaků pro České dráhy či na nových elektrobusech pro Prahu. Úspěšná je firma i v získávání zakázek na dodávku tramvají, například do Německa.

„Účastníme se teď jednotek tendrů týdně,“ popisuje v rozhovoru pro HN viceprezident pro obchod Škody Transportation Zdeněk Majer. Dříve to přitom podle něj bylo jen několik za měsíc. Ročně teď opustí závody firmy 130 tramvají a 50 příměstských vlaků.

HN: Když jsem se bavil s konstruktéry Škody na veletrhu Trako v Polsku, mluvili o připravované nové elektrické dvoupatrové jednotce, tedy jakémsi nástupci CityElefantů, známých třeba z Prahy. Kdy by mohla vyjít na trh?

Škodovka se chce naplno věnovat příměstským jednopodlažním jednotkám a vrátit se k výrobě těch dvoupodlažních. Push-pull souprava (souprava vagonů a řídicího vozu bez vlastního pohonu – pozn. red.), kterou jsme představili na veletrhu Trako, je základem další generace elektrických souprav. Náš cíl je ji dostat na trh v roce 2025. Soustředili jsme se třeba na snížení hmotnosti či větší kapacitu.

HN: Vy se na železnici aktuálně zaměřujete na příměstské vlaky. Co dálková doprava? Chcete začít konkurovat i tam?

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se