Internetové obchody přehlcené v adventním čase velkým množstvím objednávek dokážou zákazníkům zkomplikovat Vánoce. Dárek nedoručí včas nebo vůbec. Právě nyní roste také riziko podvodného jednání a některé e-shopy mohou nakupujícího obrat o peníze. Právníci proto upozorňují, že by si lidé měli na podezřelé internetové prodejce dát pozor.

Když e-shop nedodá zákazníkovi objednané zboží, má se podle advokáta Štěpána Ciprýna nejdříve obrátit na prodávajícího – zatelefonovat mu nebo napsat a pokusit se o neformální domluvu. „Pokud o ni ale prodávající nestojí nebo vůbec nereaguje, je namístě, aby zákazník zaslal na adresu prodávajícího předžalobní výzvu, stačí e-mailem,“ vysvětluje Ciprýn. V ní nakupující požádá o vydání či poslání zboží a upozorní obchodníka, že pokud mu nevyhoví, obrátí se na soud.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se