Bývalý šéf Českých drah Daniel Kurucz před pár měsíci opět vstoupil do železničního byznysu. Nově vede českou pobočku Alstomu, druhého největšího výrobce vlaků na světě.

Přestože má Alstom fabriku v České Lípě s 1300 zaměstnanci, drtivá většina jeho produkce směřuje do zahraničí. Nový šéf české pobočky teď chce, aby jejich vlaky byly víc vidět i na tuzemských kolejích.

HN: Co chcete změnit a udělat, abyste dostal vaše vlaky na české koleje?

Nejvíc myslím na vodíkové vlaky, které bychom Česku mohli nabídnout. Vodíkové řešení zajímá České dráhy, Správu železnic i jednotlivé kraje. Jsme zatím jediní, kteří mají vodíkový vlak v provozu. Skříně na tento vlak se navíc budou zčásti svařovat v České Lípě.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se