Konec roku přinesl další důkaz, že automobilový průmysl se opravdu rychle mění. V západní Evropě lidé a firmy poprvé nakoupili více aut, která mají „pod kapotou“ (či jinde) pouze elektromotory, než takových, která spoléhají na kdysi populární úsporné diesely. Sešly se dva trendy – jak úpadek naftových motorů v osobních autech zahájený ostudným podvodem s emisemi, za nějž je zodpovědná největší evropská automobilka VW, tak příklon k (teoreticky) zcela čisté elektromobilitě. V Česku zažíváme ale pravý opak a nových elektromobilů přibylo dokonce méně než v roce 2020. Ač to zní paradoxně, nakonec to nemusí být pro budoucnost elektroaut mezi Šumavou a Beskydy zas tak špatná zpráva. Pokud neřešíme stav plic.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se