Jen týden poté, co rejdařství Maersk oznámilo, že od 1. ledna příštího roku zavede nový palivový příplatek, následovali jeho příkladu další rejdaři. Maersk hodlá novým poplatkem hradit své náklady na dodržování limitu síry v palivu vyhlášené Mezinárodní námořní organizací IMO. Limity začnou platit od 1. ledna 2020 a rejdařům, kteří pro pohon svých lodí používají jako nejlacinější palivo mazut, obsahující až 3,5 procenta síry, přinesou významný nárůst nákladů. S novými limity nebude smět obsah síry v palivu překročit půl procenta. I velké námořní lodě budou muset jezdit na motorovou naftu nebo na alternativní paliva, jako je zkapalněný zemní plyn LNG.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 40 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111