Nové vozíky jsou osazeny mnoha díly vlastní výroby, a to včetně softwaru pro řídicí jednotku a elektronické systémy. Výroba tak bude mnohem nezávislejší na dodavatelích v případě výpadků, ke kterým docházelo v některých odvětvích během covidové pandemie. Zrychlí se také vývoj a implementace budoucích vylepšení.

Úsporné a ekologické vlastní motory s nízkými emisemi

Toyota zachovala výrobu vlastních průmyslových motorů s dlouhou životností. Nový tříválcový diesel 1ZS/41kW poskytuje vyšší výkon než předchozí čtyřválcový motor. Podle výrobce je nejvýkonnější na trhu, měřeno podle EN 16796; LPG − 4Y-E 38/42kW, s třícestným katalyzátorem ve standardu, oxid dusíku −70 procent a s mnohem nižšími emisemi, než požaduje současná evropská norma Stage V s přípravou na Stage VI. Software a řídicí jednotka byly vyvinuty přímo na míru potřebám manipulačních vozíků. Pro vysokou kvalitu sáhl výrobce i pro nové dodavatele, například firmy Danfoss nebo Poclain, které patří mezi jedničky ve svých oborech.

Výkon lze nastavit ve třech módech podle potřeby

Nové vstřikování common rail řídí výkon i spotřebu podle aktuální hmotnosti nákladu, který je právě na vidlicích. Motor tak nepracuje zbytečně ve vyšších otáčkách, než je nutné, a šetří palivo. Úsporu paliva podporuje i možnost nastavit optimální výkonové parametry. Vybírat lze ze tří módů podle náročnosti nasazení − ekonomický s nízkou spotřebou, rychlý pro maximální výkon nebo pomalý mód určený pro nováčky.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci.