BMW bude mít v novém distribučním centru po dokončení k dispozici 38 200 metrů čtverečních skladových prostor doplněných o rozměrné nakládací a vykládací tunely po obou stranách budovy. Tyto speciální tunely umožní efektivní manipulaci a v zájmu zajištění pohodlí zaměstnanců budou vytápěny.

Za účelem optimalizace logistických procesů se automobilka rozhodla investovat do podzemního dopravního spojení, které využijí nákladní vozy a elektrické soupravy kyvadlové kolejové dopravy, mezi výrobním závodem v Landshutu a distribučním centrem budovaným skupinou Goodman.

Vnitřní světlá výška dosahuje z větší části 7,5 metrů a umožní tak blokové skladování. V jednom úseku větší budovy bude světlá výška 15 metrů, aby zde mohl být umístěn systém výškových mobilních regálů, jež bude plnit funkci supermarketu pro naskladňování a vyskladňování drobnějších součástek.

Zelená budova s nižšími náklady

Nové distribuční centrum bude vybaveno LED osvětlením a tmavými tepelnými zářiči s náležitou izolací, což povede k úspoře nákladů. Projekt po dokončení získá ocenění ve formě zlatého certifikátu Německé rady pro udržitelné budovy DGNB – German Sustainable Building Council. V rámci tohoto programu je posuzován soubor 50 kritérií udržitelnosti včetně hodnocení environmentálních, ekonomických, funkčních a technických vlastností budovy.

„Chápeme, že optimalizace provozních nákladů je pro naše zákazníky životně důležitá, umíme posoudit jejich logistické nemovitosti a pomoci jim tak dosáhnout tohoto cíle,“ uvedl Dirk Mölter, Goodman Sustainability and Technical Director for Continental Europe. „Tento projekt se stal pro náš tým výzvou, aby na rozměrově nepravidelném pozemku vyvinul účinné řešení a při návrhu každé z budov zohlednil maximalizaci provozní produktivity.“

Související