České e-shopy počítají v letošním roce s dalším růstem tržeb. Jen šest procent z nich očekává, že budou mít za celý rok letos nižší tržby než v roce 2020. Víc než polovina e-shopů (52 procent) počítá s tím, že jim letos tržby vzrostou, 42 procent počítá s příjmy na úrovni loňského roku.

„V době loňského lockdownu došlo k bezprecedentnímu nárůstu nákupů na e-shopech. Vypadá to, že většina klientů již zůstane převážně on-line nakupování věrná a jen část se zcela vrátí do kamenných prodejen,“ komentoval výsledky výzkumu mezi partnerskými e-shopy generální ředitel WeDo Daniel Mareš. Výhled je navíc podobně pozitivní i do roku 2022, více než polovina e-shopů počítá s podobnými tržbami jako v roce 2021 a třetina věří dokonce v další růst.

Růst tržeb očekává 45 procent e-shopů

Každoročním vrcholem roku jsou pro e-shopy předvánoční nákupy. Právě ty rozhodují o úspěšnosti letošního roku a letošní očekávání jsou nastavena velmi vysoko. V předvánočním období očekává 45 procent on-line obchodů meziroční růst tržeb, 17 procent dokonce věří ve více než 20procentní nárůst. Téměř polovina pak očekává, že tržby budou stejné jako loni, s poklesem tržeb v předvánočním období počítá jen osm procent z nich. „Mezi důvody obav z možného poklesu tržeb označují především nárůst konkurence a to, že jsou již na maximu svých kapacit,“ vysvětlil Daniel Mareš.

Související

Nejoblíbenějšími způsoby doručení zásilek jsou podle e-shopů doručení na adresu klienta a na výdejní místo. Stále populární zůstává i odběr přímo v obchodě, na popularitě nabírají výdejní boxy. E-shopy tedy i letos počítají s nárůstem skladovací a přepravní kapacity. Více jak polovina obchodů (56 procent) navýšila své skladovací zásoby, 20 procent vylepšilo a urychlilo proces expedice zboží, další počítají s náborem brigádníků, ať už do skladů a výdejních míst nebo na kontaktní linky.

WeDo posílí počty kurýrů i aut

Také společnost WeDo na vánoční sezonu zbrojí, počítá s tím, že před Vánoci bude rozvážet až 100 tisíc balíků denně. „Rozšířili jsme počet výdejních míst, začali jsme nabízet vlastní výdejní boxy. Počítáme s tím, že zájem o přepravu zboží bude oproti současnému stavu několikanásobný, posílíme počty kurýrů i aut, budeme mít rozšířené skladovací plochy,“ řekl Daniel Mareš. Podle něj společnost aktuálně provozuje 108 vlastních výdejních boxů v Česku a 12 na Slovensku (o jejich zavedení jsme psali letos v dubnu). WeDo též jedná s internetovým obchodem Alza.cz o možnosti využití sítě jeho Alzaboxů. 

WeDo chce v nejbližších měsících pokračovat ve svém rychlém růstu. Bude rozvíjet všechny své distribuční kanály, rozšiřovat síť výdejních boxů, budovat nová logistická depa a modernizovat ta stávající. Další investice zamíří do zkvalitňování zákaznické podpory a servisu. Celkem v blízké době plánuje WeDo investice v objemu zhruba jedné miliardy korun, zajímat se přitom bude nejen o český trh.

Související