Tuzemský logistický operátor WeDo spustil síť stovky vlastních výdejních boxů pro doručování zásilek. Firma převzala provozování boxů od společnosti Mall Group a otevírá je široké síti partnerů, se kterými spolupracuje. V současnosti o využití boxů jedná s více než 20 e-shopy mimo skupinu Mall. Novinářům to během úterního on-line setkánií sdělili řekli zástupci firmy.

Boxy čeká v nadcházející měsících postupná změna vzhledu, který bude napůl v barvách WeDo a napůl v barvách Mall Group, která je ze stejné vlastnické skupiny. Případné další boxy, které stávající síť v budoucnu rozšíří, budou jen v designu WeDo. Ve výdejním boxu je zásilka k dispozici 46 hodin od odeslání kódu zákazníkovi. Vyzvednutí je možné nonstop a samozřejmostí je možnost platby dobírky kartou. Zásilku je možné také do boxu přesměrovat z jiného způsobu doručení. K vyzvednutí zásilky je potřeba telefonní číslo a kód z SMS.

Výdejní boxy jsou mezi koncovými zákazníky stále oblíbenější, a to nejen kvůli flexibilitě vyzvednutí zásilky, v době pandemie totiž umožňují i bezpečné bezkontaktní vyzvednutí. Pro zákazníky jsou proto dobrou alternativou k jiným možnostem doručení. Výdejní boxy provozuje rovněž například Zásilkovna nebo Alza.cz. "U doručování do výdejních boxů pozorujeme meziroční nárůst v desítkách procent. Vedle rostoucí obliby tohoto způsobu dopravy k zákazníkovi svou roli hraje i fakt, že je těchto boxů stále více. Nicméně se domníváme, že trh není ještě zdaleka nasycen," řekl generální ředitel e-shopu Astratex Miroslav Tesař.

Jeden výdejní box obsahuje 70 až 90 schránek na zboží. WeDo do budoucnosti nevylučuje ani provozování specializovaných přihrádek pro výdej potravin. Podle generálního ředitele Daniela Mareše chce firma cílově provozovat řádově tisíce výdejních boxů. Investice firmy v této oblasti dosáhnou milionů eur.

"Koncový zákazník je společně s našimi partnery, jako jsou například e-shopy, středobodem našeho zájmu. V budoucnu mu dáme plnou kontrolu nad doručováním a výběr z široké nabídky služeb jako změnu doručení, spojování zásilek a další, a to vše snadno z mobilu," uvedl Daniel Mareš.

Ve výdejním boxu je zásilka k dispozici 46 hodin od odeslání kódu zákazníkovi. Vyzvednutí je možné nonstop a samozřejmostí je možnost platby dobírky kartou.
Ve výdejním boxu je zásilka k dispozici 46 hodin od odeslání kódu zákazníkovi. Vyzvednutí je možné nonstop a samozřejmostí je možnost platby dobírky kartou.
Foto: Wedo

Aktuálně WeDo nabízí zákazníkům tři možnosti doručení. Přes 300 aut a kurýrů doručuje na jednotlivé adresy, dále je k dispozici přes tisíc výdejních míst a nyní přibylo 100 výdejních boxů. K boxům v Česku patří také 15 boxů na Slovensku, což dává výhodu obchodníkům, kteří chtějí usnadnit nakupování slovenským zákazníkům.

Společnost WeDo plánuje v nejbližší době rozšíření  svých služeb na další teritoria střední, východní a jihovýchodní Evropy. Na dotaz měsíčníku Logistika Daniel Mareš upřesnil, že primárně půjde o země, kde již aktivně působí akcionáři WeDo, například o Maďarsko, Slovinsko, Chorvatsko, ale i o Polsko či Německo, vyloučena není ani expanze na rumunský trh.

Logistický operátor WeDo je nástupcem společností In Time a Uloženka s ročním obratem přes 600 milionů korun. Vlastníky WeDo jsou s podíly po 40 procentech investiční skupina PPF a EC Investments Daniela Křetínského a Patrika Tkáče. Stejné podíly tyto firmy drží i v e-shopech Mall Group. Pětinu ve WeDo vlastní Rockaway Capital Jakuba Havrlanta.

Související