Společnost Emons Česká republika začala na lince z Ostravy do Prahy využívat nadrozměrnou soupravu, takzvaný gigaliner. Ten v pravidelných intervalech odjíždí z pobočky v Ostravě-Hrušově, která se nachází v průmyslové zóně Contera Park Ostrava D1, tedy v těsné blízkosti dálnice. Jednou z podmínek pro využití gigalineru totiž je, že z dálniční sítě může jet maximálně deset kilometrů, pobočka v Ostravě-Hrušově má tedy ideální polohu. V kabině gigalineru jsou na trase Ostrava – Praha vždy dva řidiči.

Dlouhá souprava jezdí na trase Ostrava – Praha denně s pravidelným odjezdem ve večerních hodinách. Její výhodou je možnost patrování zboží na paletách.

„Gigaliner se skládá z návěsu, který je s patrem, navíc má před sebou patrovací sólo nástavbu. Při maximálním vytížení můžeme, v rámci celé soupravy, naložit až 104 euro palet, zatímco do klasického návěsu se v ideálním případě vejde 34 euro palet,“ konstatuje Radovan Hlinecký, vedoucí ostravské pobočky společnosti Emons Česká republika.

Jan Bardoň a Radovan Hlinecký ze společnosti Emons Česká republika.
Jan Bardoň a Radovan Hlinecký ze společnosti Emons Česká republika.
Foto: Emons Česká republika

 

Související

Doplňuje, že gigaliner je dále využíván na svozy u jednoho z významných zákazníků společnosti Emons Česká republika, který sídlí také v blízkosti dálnice. „Na základě kvalitní dopravní logistiky se nám daří v oblasti obchodních akvizic, což se projevuje ve zvyšování objemu přepravovaného zboží. Právě to byl základ pro využití prvního gigalineru,“ dodává Jan Bardoň, obchodní zástupce ostravské pobočky společnosti Emons Česká republika.

Výrazná ekonomická i ekologická úspora

Gigaliner kvůli omezením nemůže využívat severní trasu přes Hradec Králové, proto je na Prahu využívána frekventovanější trasa po D1. „Je pro nás výhodnější využít na trase Ostrava – Praha gigaliner v osádce se dvěma řidiči. V opačném případě je potřeba podstatně více přepravních kapacit, což právě díky gigalineru eliminujeme. Dosahujeme tedy výrazné ekonomické i ekologické úspory,“ popisuje Radovan Hlinecký.

V Praze probíhá dekonsolidace a následná konsolidace zásilek na další trasy: buď na další pobočky společnosti Emons Česká republika, nebo na hustou zahraniční síť poboček v rámci celé společnosti Emons. „Gigaliner je z hlediska pořizovací ceny nákladnější, pokud ale znáte strukturu, specifikaci a charakter zboží zákazníků, lze efektivně naplánovat vytížení celé soupravy tak, aby splnila účel svého pořízení, proto je pro nás gigaliner ekonomické a efektivní řešení, díky kterému jsme našim zákazníkům v rámci kvality služby a ceny zase o něco blíže,“ říká Radovan Hlinecký. Podotýká, že při plánování přeprav je důležité myslet například na to, že gigaliner nesmí přejíždět přes železniční přejezdy.

Rozšíření působnosti o olomoucký region

Ostravská pobočka společnosti Emons Česká republika, která se za rok svého působení pyšní expanzí v rámci dopravní logistiky s přesahem nejen na sběrnou službu, rozšířila působnost až po olomoucký region. Pobočka v Ostravě-Hrušově, která disponuje hustou sítí vozidel pro svozy a rozvozy, je nyní spádová nejen pro Ostravsko, ale pro lokality od Hranic na Moravě přes Mohelnici až po Jeseníky.

„Díky správně nastavenému dopravně logistickému systému se nám daří udržet velmi vysokou kvalitu služby i přes větší dojezdové vzdálenosti. Jsme schopni pružně reagovat na požadavky zákazníků a zajistit svoz v den objednání i ze vzdálenějších oblastí v rámci svěřeného regionu,“ doplňuje Jan Bardoň.

Expanzi v Ostravě – Hrušově aktuálně zažívá i skladová logistika, kde je na základě vysokých požadavků zákazníků v běhu projekt detailně propracovaného regálového systému se sofistikovaným IT prostředím pro skladování, v rámci kterého bude mít široké spektrum zákazníků lepší přehled o svém uskladněném zboží. „V plánu je 1700 paletových míst. Regály budou na ploše o velikosti přibližně 1100 metrů čtverečních. Druhá část skladu bude dál využívána pro crossdock operace, kde bude probíhat konsolidace zásilek,“ popisuje Radovan Hlinecký.

Související