Ruské železnice objednaly dalších 8 vysokorychlostních jednotek Siemens Velaro. Na vývoji a konstrukci těchto souprav se podílejí inženýři z pražského a ostravského centra kolejových vozidel výrobního koncernu. Vysokorychlostní elektrické jednotky Velaro Rus jezdí mezi Moskvou a Petrohradem od roku 2009 a díky nejvyšší provozní rychlosti 250 km/h urazí vzdálenost 650 km mezi oběma městy za méně než 4 hod. Ruské železnice provozují vysokorychlostní vlaky pod názvem Sapsan, což v překladu znamená sokol stěhovavý.
Hodnota celé zakázky, jejíž součástí je i smlouva o údržbě vlaků po dobu 30 let, činí přibližně 600 mil. eur. Vozidla jsou navržena do extrémních povětrnostních podmínek o teplotách od -40 °C do +40 °C. Nová objednávka RŽD zdvojnásobí kapacitu současné ruské vysokorychlostní flotily.

Desetivozová elektrická jednotka Siemens Velaro Rus je dlouhá 250 m a pojme 604 cestujících. Vlaky mají veškerý pohonný systém a technické vybavení umístěné pod podlahou jednotlivých vozů, a to po celé délce soupravy. Tím se odlišují od starších typů vysokorychlostních vozidel, u kterých byl pohon soustředěn v čelních trakčních vozech bez prostoru pro přepravu cestujících. Výsledkem distribuovaného pohonu je zvýšená přepravní kapacita přibližně o 20%, větší zrychlení a snazší zvládnutí stoupání na tratích s vyšším sklonem.

Související