Lokomotivy jsou využívány v nákladní přepravě zejména na území Slovenska, Maďarska a Slovinska. Zajišťují přeshraniční nákladní dopravu jednou lokomotivou bez tradičního přepřahu na hranicích, čímž se významně zkracují přepravní časy zboží. Proti dosud obvyklé výměně lokomotiv na hranicích, která je spojena s prostoji z organizačních důvodů, se v praxi dosahuje zkrácení doby přepravy přibližně o 25 %.

„Tři lokomotivy ER20 Cargo, které provozujeme od června 2011, urazily již více než 500 tis. km. Stroje jsou nasazovány na tratích Dunajská Streda – Košice – Velká Ida a Dunajská Streda – Budapešť – Hodoš. Flotilu rozšiřujeme o dieselové lokomotivy proto, abychom byli schopni nabídnout zákazníkovi rychlý a spolehlivý servis přepravy uceleného vlaku z terminálu na terminál bez nutnosti výměny elektrické a dieselové lokomotivy tam, kde infrastruktura železnice a terminálů vyžaduje použití nezávislé trakce,“ řekl Jiří Samek, generální ředitel společnosti Metrans.

„V ekologickém měřítku představuje 500 tis. vlakových km odlehčení silnic a dálnic zhruba o 25 mil. km, které by musely ujet automobily převážející kontejnery. Navíc se při převedení přepravy z automobilů na vlaky, dopravované lokomotivami ER20 Cargo, snižuje spotřeba nafty až o dvě třetiny, a to díky nižšímu valivému tření i menším aerodynamickým ztrátám,“ doplnil Jan Maj, ředitel dopravní divize společnosti Siemens v České republice.

Související