Maersk hodlá novým poplatkem hradit své náklady na dodržování limitu síry v palivu vyhlášené Mezinárodní námořní organizací IMO. Limity začnou platit od 1. ledna 2020 a rejdařům, kteří pro pohon svých lodí používají jako nejlacinější palivo mazut obsahující až 3,5 procenta síry, přinesou významný nárůst nákladů. S novými limity nebude smět obsah síry v palivu překročit půl procenta. I velké námořní lodě budou muset jezdit na motorovou naftu nebo na alternativní paliva, jako je zkapalněný zemní plyn LNG.
Po týdnu už ale není Maersk se svým novým příplatkem sám. Přidalo se k němu rejdařství CMA CGM Group, které zavede tento palivový příplatek rovněž od prvního ledna příštího roku. Ozval se i třetí velký hráč na trhu námořní dopravy, rejdař MSC Mediterranean Shipping Company, který zatím sice ještě neoznámil termín, odkdy příplatek zavede, ale na svých stránkách propočítal, jaká bude muset být jeho výše. Upřednostňování nízkosirného paliva, využívání LNG a montáž odsiřovacích filtrů na některých lodích přinesou podle rejdaře nutnost zavést průměrný příplatek ve výši 160 dolarů na standardizovanou přepravní jednotku TEU.
Zasilatelé se k novým palivovým příplatkům staví kriticky. Zdá se však, že je budou muset nakonec akceptovat, protože podle vzoru tří velkých rejdařství je pravděpodobně začnou postupně zavádět i ostatní. „Sirné“ palivové příplatky se tak zřejmě stanou součástí standardních cen a rejdaři své náklady, nebo alespoň jejich větší část, přenesou na zákazníky.