Autonomní vozíky by doplnily bezemisní model

Jaký mají tyto technologie přínos? Je to jednoznačně snižování uhlíkové stopy a zlepšování zákaznické zkušenosti. S naším zakladatelem Tomášem Čuprem na drony moc nevěříme. Jsou potenciálně nebezpečné, protože při defektu a pádu jsou následky ničivé. Autonomní vozíky můžeme využít v oblastech s hustou dopravou nebo právě v rozsáhlých komplexech, kde kurýr tráví mnoho času chůzí. Do takových oblastí často posíláme více kurýrů najednou, aby obsloužili několik zákazníků ve stejném čase. Samozřejmě se nabízí námitka, vždyť podobnou službu udělají kola, e-motocykly. Dnes ano, ale bude tomu tak i v budoucnu?

Asi nikdo z nás nečeká, že budou z logistických zón vylétat a vyjíždět tisíce dronů a autonomních vozíků. Technologie by měly být použity pro very last mile v rámci menších celků. Toto řešení je předurčené kapacitou, ale zároveň také stavem infrastruktury a legislativy. Umím si představit situaci, kdy kurýr přijíždí na okraj komplexu/zóny, předá autonomním vozíkům 10, 20, 30 objednávek a jede dál. Vozíky během pár minut obslouží zákazníky a vrací se do svých doků.

Autonomní vozíky by tak doplnily bezemisní logistický model. Ten pro nás v Rohlíku představuje:

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci.