České dráhy připravily s Českým Telecomem pro veřejnost projekt Bílé linky ČD pro zjednodušení získávání informací o železniční přepravě z kteréhokoliv místa v ČR i zahraničí.

Služba Bílá linka umožňuje v automatickém telefonním provozu realizovat prostřednictvím přístupového kódu služby 840 a následné šestimístné číselné kombinace 112 113 hovor z kterékoliv telefonní stanice, veřejného telefonního automatu nebo mobilního telefonu na vybranou telefonní (přiřazenou) stanici.

V současné době je v provozu 26 ČDcenter, která jsou připravena poskytovat zákazníkům informace o vnitrostátní a mezinárodní přepravě, případně o tarifech či dalších nadstandardních službách. Od 15. 12. 2002 je číslo pro všechna tato informační centra stejné - na čísle 840 112 113 se zákazník dovolá do regionálně nejbližšího. Pokud zákazník volá mimo pracovní dobu konkrétního ČDcentra, nebo bude příslušné ČDcentrum odbavovat jiný hovor, bude automaticky po 40 sekundách přesměrován na pracoviště Telefonického centra služeb v osobní přepravě ČD v Praze na Masarykově nádraží, které poskytuje informace o mezinárodní a vnitrostátní dopravě a přepravě. Podobně budou směrovány hovory od mobilních operátorů a z ciziny. Výhodou je i jednotný tarif - 1,40 Kč za minutu při silném provozu a 0,70 Kč za minutu v době slabého provozu.

(št)

Související