V zásadě platí, že kvalita, náklady a čas by se měly udržovat v optimálním poměru, ale současně se u obalů musí zohlednit i rozdílné požadavky výrobců, obchodu a konečného spotřebitele. SRP je sekundární obal, jehož hlavní devizou je komunikativní design a jednoduchá manipulace. Většinou bývá jednodušší označit spíše obal, který nelze považovat za SRP, než ten, který do takové kategorie lze zařadit. Proto se organizace ECR Europe (Efficient Consumer Response), která sdružuje obchodní řetězce, výrobce a dodavatele, dohodla na definici a základních parametrech pro SRP tak, aby byl systém přínosný v celém dodavatelském řetězci od výroby přes skladování až po doplňování v obchodu a prodej. Pět základních požadavků na Shelf Ready Packaging je snadná identifikace (easy identification), snadné otevření (easy open), snadná likvidace (easy dispose), snadné umístění do regálu (easy shelf) a snadný nákup (easy shop).
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později