Úsek Votice - Benešov u Prahy je součástí transevropské železniční sítě a IV. tranzitního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Benešov - Tábor - Veselí n. Lužnicí - České Budějovice - Horní Dvořiště státní hranice. Hlavním přínosem modernizace je dosažení přechodnosti kolejových vozidel traťové třídy D4 UIC, ložné míry UIC - GC, zajištění požadované propustnosti a zvýšení maximální traťové rychlosti až do hodnoty 160 km/h.
V rámci zprovoznění 1. traťové koleje v úseku Olbramovice – Bystřice skrz nové tunely - Zahradnický (1044m), Tomický (324m), Tomický II (252m) - dochází ještě k dalším provozním změnám. Z původní výhybny Tomice se stává železniční zastávka stejně jako z železniční stanice Bystřice.
Kromě velkých stavebních prací na přeložkách a tunelech je již dokončena rekonstrukce zabezpečovacího zařízení a trakčního vedení. V Olbramovicích je hotova rekonstrukce sudé kolejové skupiny, která v sobě zahrnovala zřízení celkem deseti výhybek, rekonstrukci dvou železničních mostů, jednoho železničního propustku a výstavbu podchodu s výtahy.
V úseku Olbramovice – Bystřice zahrnovala modernizace stavbu pěti železničních mostů, devíti železničních propustků a přístupové komunikace pro případné zásahy zdravotní a záchranné techniky při nehodové události v tunelu.
Realizaci stavby Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy provádí sdružení tří firem pod názvem VoBen. Členy sdružení jsou společnosti Subterra, Viamont DSP a společnost Eurovia CS, která je vedoucím sdružení.
Investorem stavby je státní organizace Správa železniční dopravní cesty. Finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury, přičemž stavba je spolufinancována Evropskou unií v rámci Operačního programu Doprava, kdy schválený maximální příspěvek z Fondu soudržnosti představuje přes 4 mld. korun.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Radek Novotný
Logistika č. 2/2025





