Terminál Chalífa (Khalifa Port) bude mít počáteční kapacitu 2,5 mil. TEU za rok a bude schopný přijmout a obsloužit největší nákladní lodě světa s ponorem až 16 m. Vedení plánuje dále navýšit kapacitu během příštích 15 let až na 15 mil. TEU a propojit přístav se železnicí.
V současnosti buduje v SAE státní firma Etihad Rail 1200km železniční síť, která bude v budoucnu navazovat na koleje v Ománu a Saúdské Arábii. Železnici se ve Spojených arabských emirátech chystá využívat například společnost DHL, která nedávno podepsala s Etihad Rail memorandum o spolupráci.
K přístavu přilehlá průmyslová a logistická zóna Khalifa Industrial Zone Abu Dhabi (Kizad), která je již téměř naplněná, by se měla také nadále rozrůstat a podle plánů by se měla stát největším industriálním parkem na Arabském poloostrově.
Podle analytiků magazínu Transport Intelligence (Ti) není strategie vedení přístavu úplně zřejmá, ale zdá se, že nový komplex v Abú Zabí se na rozdíl od obchodního přístavu v Džebel Alí bude orientovat na výrobní firmy usazené právě v přilehlém parku. Cílem je zřejmě přitáhnout firmy zejména z těžkého průmyslu a tím dále diverzifikovat místní ekonomiku závislou na těžbě ropy. Infrastruktura takového rozsahu, jaký dosáhne v budoucnu přístavní komplex Chalífa, ovlivní podle Ti námořní dopravu v celé oblasti Perského zálivu.
Strategické postavení Arabského poloostrova na nejvytíženější světové obchodní trase mezi Asií a Evropou sice předurčuje tuto oblast k rozvoji logistické infrastruktury, přesto se vzhledem k sníženému růstu evropské, čínské a indické ekonomiky nezdá, že by další, takto markantní zamýšlené zvýšení kapacity terminálu Chalífa mohlo být v budoucnu efektivně využito. A to zejména s ohledem na velikost ostatních přístavů v oblasti a expanzivní plány přístavu v Džebel Alí.