Neúspěšní uchazeči se proti výsledkům mohou do 15 dnů odvolat. Pokud tak neučiní, podepíše ŘSD s vítěznými uchazeči smlouvy a opravy dálnice začnou na přelomu března a dubna.

První jmenované konsorcium zvítězilo v tendru na opravu úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší s cenou přibližně 597 mil. korun, uvedla Vápeníková. Colas a Porr zvítězily v soutěži na modernizaci dálnice mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou s částkou 649 mil. korun. Obě vítězná sdružení poskytla podle mluvčí na stavbu desetileté záruční lhůty.

Obě konsorcia nabídla stavby svých vítězných úseků za nejnižší cenu. Celkem se v první fázi bude opravovat pět úseků dálnice. Vítěze zbylých tří tendrů chce ŘSD oznámit do dvou týdnů. Pokud by opět vybralo nejnižší nabídky, proti původnímu rozpočtu odhadovanému na 4,4 mld. korun by ušetřilo asi 1,7 mld. korun.

O modernizaci dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností. Celá modernizace mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle dřívějších odhadů mohla stát asi 24 mld. Kč, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.

Související