Předvánoční sezóna je pro podnikání většiny e-shopů a dalších firem klíčovým obdobím roku. V souvislosti s tím každoročně rostou nároky na množství přepravených zásilek. Společnost DPD letos očekávala v předvánočním období asi o 20 procent vyšší poptávku oproti loňskému roku.

„Trendem posledních let je, že se zvyšujícím se podílem B2C zásilek v přepravní síti se skutečná vánoční špička koncentruje do stále kratšího období těsně před Vánoci,“ říká Daniel Mareš, jednatel společnosti DPD CZ.

K distribuční síti firmy, která aktuálně zahrnuje 14 dep a jedno centrální překladiště, proto přibyla v polovině října v Olomouci hala o celkové ploše 800 metrů čtverečních. Díky novému terminálu, který má 36 vrat pro kurýry a dopravník pro manipulaci se zásilkami v délce 80 metrů, lze významně navýšit kapacitu rozvozu v tomto regionu. Depo je navíc možné v budoucnu rozšířit o dalších 600 metrů čtverečních.

V listopadu pak firma přidala třetí pražské depo v blízkosti Štěrboholské spojky, které zajišťuje přepravu v regionu Praha 8, Praha 9, Nymbursko a Mladoboleslavsko. Strategicky významná lokalita mimo jiné nabízí zajímavé možnosti budoucího růstu.

Nejlépe technologicky vybavené je depo v Brně, které se na podzim přestěhovalo do nových prostor. Hala o velikosti 2400 metrů čtverečních je vybavena dopravníky v délce 500 m, čtyřmi svozovými moduly, čtyřmi teleskopickými pásovými dopravníky a 6 gravitačními teleskopickými dopravníky. Celková investice do technologie přesáhla 16 milionů korun.

Související