Od ledna nový zákon nařizuje výrobcům aut registrovat všechny vozy, které exportují po vlastní ose. To se týká hlavně nákladních aut a autobusů. Právě z takto vzniklých údajů v registru vozidel pak vycházejí všechny statistiky o vývoji tuzemského trhu. Jiný zdroj dat neexistuje, kvůli změně zákona tak dochází ke zkreslení.
Pokud chtějí například v kopřivnické Tatře vyvézt auto po vlastní ose, musí pro ně nejprve získat české registrační značky. Ty si ale na přepážce ani nepřevezmou. Obratem je zase vracejí a žádají o odhlášení vozidla z registru kvůli exportu. I pár minut, po které se vůz oficiálně stal součástí českého vozového parku, ale stačí, aby se objevil ve statistikách o vývoji počtu prodaných nákladních aut na českém trhu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111