Zboží s označením FMCG (Fast Moving Consumer Goods), tedy rychloobrátkové spotřební zboží, ze své podstaty vyžaduje rychlou a spolehlivou přepravu. Jde o výrobky, které konzumenti spotřebovávají každý den, obchody je proto prodávají rychle a ve velkém množství. Patří sem nejen produkty s krátkou trvanlivostí, jako jsou potraviny, nápoje a léky, ale i trvanlivější drogistické zboží nebo spotřební elektronika. Současné nastavení retailu, kdy velké množství výrobců dodává své zboží do mnoha distribučních center, odkud se opět rozváží do stovek destinací obchodů, nahrává v tomto segmentu využití flexibilní silniční dopravy. Příklady z praxe však ukazují, že i železniční doprava má v oblasti FMCG své místo a mnoha firmám na trhu by se mohla vyplatit více než silniční doprava.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později