Od zavedení lithium-iontové technologie do výrobního sortimentu Linde MH se tyto bezúdržbové baterie osvědčily v mnoha aplikacích, kromě jiného i v logistice chlazeného zboží či potravin. Na základě pozitivních ohlasů trhu proto společnost významně rozšířila svoji nabídku manipulační techniky v této oblasti.

Kromě nízkozdvižných vozíků Linde T16 ION a Linde T18 ION s chodicí obsluhou nabízí výrobce nyní i nízkozdvižné vozíky s plošinou pro řidiče, nízkozdvižný vychystávací vozík a také první modely tahačů s lithium-iontovou technologií. Nabídku baterií, která doposud zahrnovala spektrum od 1,8 do 3,6 kWh, společnost doplnila o nové, výkonnější baterie s kapacitou od 4,5 do 9,0 kWh.

Životnost li-Ion baterie s 2500 garantovanými nabíjecími cykly je minimálně dvojnásobná než u konvenčních olověných baterií, podle způsobu použití pak může být ještě mnohem delší.

Kromě toho je u této nové technologie výrazně lepší využitelnost energie. Zatímco u konvenčních olověných baterií je to jen 80 procent, v případě li-ion je využitelných pro pohon manipulační techniky přes 90 procent nabité energie. Navíc po skončení garantované použitelnosti nemusí být životnost li-Ion baterie ještě zdaleka u konce. K dispozici zbývá často okolo 75 procent její původní kapacity, takže tyto baterie mohou být v závislosti na způsobu aplikace používané 10 let i déle.

Ve vývojovém oddělení Linde MH v současné době probíhají přípravy pro první generaci čelních elektrických vysokozdvižných vozíků s lithium-iontovými bateriemi. Na rozdíl od současných skladových technologií nebudou tyto vozíky zkonstruovány pro napětí baterie 24 V, ale pro napětí 48 V, typické pro čelní vysokozdvižné vozíky.

Související