Model Renault Trucks T získává v posledních letech oblibu mezi dopravci i dopravními experty. V minulém roce byl například oceněný titulem International Truck of the Year 2015. I přes tuto cenu se společnost rozhodla investovat do dalšího vývoje modelu. „Při naší práci jsme se zaměřili na tři stěžejní oblasti, abychom zajistili zákazníkům ještě vyšší rentabilitu: zlepšili aerodynamiku s cílem snížit spotřebu, snížili hmotnost ve prospěch užitečného zatížení a podpořili ekonomickou jízdu díky prediktivnímu navigačnímu systému GPS,“ vysvětluje Sophie Rivière, manažerka dálkové řady Renault Trucks.
Renault Trucks využil pro zlepšení aerodynamiky technologie testované na laboratorním vozidle Optifuel Lab 2. Model T 2016 může být volitelně vybaven integrovaným spojlerem umístěným pod nárazníkem: „Tento spojler usměrní obtékání vzduchu pod vozidlem a výrazně tak sníží jeho turbulentní proudění, které může být potenciální příčinou zvýšené spotřeby,“ upřesňuje Sophie Rivière a dodává, že nová verze modelu nabízí také pevný střešní spojler, který zlepšuje proudění vzduchu kolem kabiny vozidla, což má za následek snížení spotřeby.
Co se týká podvozku, hlavní prioritou vývoje byla úspora hmotnosti. Některé komponenty byly přepracovány nebo odlehčeny tak, aby zákazníci získali co nejvyšší užitečné zatížení. Úpravy se tak dočkala například hnací náprava nebo pneumatické pérování. Zákazník může využít také nabídky montáže hliníkové točnice na tahači.
Inteligentní převodovka čte terén
Mimo inovace samotného vozidla, Renault Trucks představí při uvedení T 2016 novou nabídku služeb, které přispívají ke snížení spotřeby. Mezi nimi prediktivní systém změny převodových stupňů Optivision, který je nyní propojen s GPS. Systém využívá mapovou topografii pro optimalizaci výběru převodových stupňů. „V momentě, kdy se například blížíte ke kopci, bude systém maximálně využívat setrvačnosti vozidla,“ vysvětluje Sophie Rivière a dodává: „Na jeho vrcholu, pak zůstane na nejvyšším a nejekonomičtějším stupni, protože rozpozná, že se blíží klesání.“
Každá, alespoň jednou projetá trasa je zaznamenána pomocí palubního snímače vozidla nebo i jiným vozidlem vybaveným systémem Optivision, které stejnou trasu ujelo. Úspory paliva tak může být dosaženo okamžitě při první jízdě vozidla, pokud jiné vozidlo stejnou trasu již absolvovalo před ním.