Trh s doručováním balíkových zásilek se v posledních letech překlápí z B2B směrem k B2C, tedy stále více se zboží vozí rovnou ke konečným spotřebitelům. "Myslím si, že v budoucnosti se dočkáme toho, že podíl B2C začne opět mírně klesat," předpovídá Petr Brandýský, ředitel společnosti Zásilkovna.
Struktura multikanálového prodeje je velice živý organismus, který neustále ovlivňuje vývoj nových technologií a strategií. V současnosti si řada e-shopů zřizuje kamenné prodejny. Ty podle Brandýského v budoucnosti sehrají důležitou roli. Zákazníci si prostřednictvím srovnávačů zjistí nejen nejnižší cenu požadovaného zboží, ale i nejbližší místo, kde je výrobek nejrychleji dostupný. Kamenné pobočky tak budou fungovat paralelně pro přímý prodej i osobní odběr. "V okamžiku, kdy přijde server, který nabídne i srovnání dostupnosti zboží, částečně se vrátíme ze segmentu B2C zase k B2B, protože přepravci budou vozit zboží na kamenné prodejny," uvedl šéf Zásilkovny. To se sice částečně už děje. Ve srovnávačích se již zobrazuje, jestli má e-shop zboží na skladě, nebo bude zákazník muset čekat. Informace jsou ale stále dost nepřesné a neúplné.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později