Trh s doručováním balíkových zásilek se v posledních letech překlápí z B2B směrem k B2C, tedy stále více se zboží vozí rovnou ke konečným spotřebitelům. "Myslím si, že v budoucnosti se dočkáme toho, že podíl B2C začne opět mírně klesat," předpovídá Petr Brandýský, ředitel společnosti Zásilkovna.

Struktura multikanálového prodeje je velice živý organismus, který neustále ovlivňuje vývoj nových technologií a strategií. V současnosti si řada e-shopů zřizuje kamenné prodejny. Ty podle Brandýského v budoucnosti sehrají důležitou roli. Zákazníci si prostřednictvím srovnávačů zjistí nejen nejnižší cenu požadovaného zboží, ale i nejbližší místo, kde je výrobek nejrychleji dostupný. Kamenné pobočky tak budou fungovat paralelně pro přímý prodej i osobní odběr. "V okamžiku, kdy přijde server, který nabídne i srovnání dostupnosti zboží, částečně se vrátíme ze segmentu B2C zase k B2B, protože přepravci budou vozit zboží na kamenné prodejny," uvedl šéf Zásilkovny. To se sice částečně už děje. Ve srovnávačích se již zobrazuje, jestli má e-shop zboží na skladě, nebo bude zákazník muset čekat. Informace jsou ale stále dost nepřesné a neúplné.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.