Rozšířená realita (augmented reality) funguje s využitím headsetu Microsoft HoloLens a umožňuje pracovníkům ve skladu interagovat s prostorovými digitálními informacemi, například s uživatelskými příručkami a pracovními protokoly.

Vývoj aplikace ve spolupráci s ArtiShockem trval necelý rok. Nizozemská firma poskytující komplexní služby v oblasti rozšířené reality je dlouhodobým partnerem Gefca. Nápad vzešel z interního inovačního inkubátoru Innovation Factory, který vyhledává inovativní nápady.

Aplikace již běží v pilotním provozu v nizozemském Schipholu. V některých případech vedla ke zvýšení produktivity o 50 procent a vytvořila několik nepřímých výhod, například zkrátila dobu pro výcvik zaměstnanců.

Po pilotním ověření konceptu hodlá Gefco nasadit řešení do své globální sítě a ostatních divizí a zkoumat další možnosti využití zejména v oblasti automobilové logistiky.

„Proces balení je zcela zásadní především u léčiv,“ řekla Karin van den Brekel, globální ředitelka pro biologické vědy a zdravotnictví ve firmě Gefco. „Vyžaduje to speciální balení s pokyny, které je nutné přesně dodržovat, aby byla zachována integrita produktu.“

Podle Cristiana Vorstiuse Kruijffa z ArtiShocku rozšířená realita vnáší revoluci do počítačového využití prostoru a lze ji přirovnat k nástupu chytrých telefonů. „Postupně zasáhne do života každého člověka a v horizontu 5 až 10 let se stane komoditou. Do té doby mají organizace možnost odhalit potenciál AR a uchovat si náskok před konkurencí,“ zdůraznil Kruijff.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-66665560-rozsirena-realita-vstupuje-do-logistickych-procesu-gefco-ma-novou-aplikaci-pro-jeji-vyuziti