ZLEPŠENÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY JE DALEKO
Očekávám, že odvětví nákladní dopravy a logistiky zasáhne zpomalení tempa ekonomického růstu. To by mohlo stabilizovat emise oxidu uhličitého, mírně snížit spotřebu ropy a způsobit mírný růst spotřeby zemního plynu. Evropská strategie stanovuje snížit emise skleníkových plynů o 20 procent oproti úrovním roku 1990, zvýšit podíl energie z obnovitelných zdrojů v konečné spotřebě energie na 20 procent, zvýšit energetickou účinnost o 20 procent a to má přímý dopad na dopravu a logistiku.
Zcela jistě bude pokračovat růst e-commerce s vyššími požadavky na logistiku a dopravní prostředky pro jejich doručení. Bude pokračovat digitalizace a automatizace procesů v logistice s cílem snižovat náročnou manuální a jednotvárnou práci. Úspěšně se bude rozvíjet e-mobilita v kontextu s předpoklady pro rok 2020. Pro železniční infrastrukturu na koridorových tratích bude zásadní pokračovat v budování jednotného evropského vlakového zabezpečovacího systému ETCS, na který se již intenzivně připravují i dopravci.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Václav Cempírek
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Logistika č. 2/2025





