Pandemie covid-19 změnila spotřebitelské chování zákazníků a pravděpodobně způsobí trvalé strukturální změny v maloobchodu. Podle průzkumu poradenské společnosti Accenture, který proběhl ještě v době, kdy v mnoha zemích fungovala karanténní opatření, spotřebitelé změnili své nákupní priority. Trendy jsou zřejmé − lidé nakupovali především zboží osobní spotřeby, jako jsou potraviny, hygienické a čisticí prostředky, klesaly prodeje módního zboží, kosmetiky nebo spotřební elektroniky.

Mnoho změn ve spotřebitelském chování ale podle odborníků přetrvá dlouho po pandemii. Krize navíc způsobuje, že lidé zvažují dopad svých nákupů na zdraví a životní prostředí, omezují plýtvání potravinami a nakupují zdravěji.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci.