V Německu se pro dopravní a logistické firmy stává perspektiva vodíkového pohonu stále zajímavější. V podpoře vodíkových technologií se angažuje i mezinárodní logistický provider Dachser, který se nově stal členem Německého svazu pro vodíkové a palivové články (DWV). Lobbistická skupina již od roku 1996 usiluje o rychlé uvedení vodíku jako zdroje energie na trh a propaguje technologii palivových článků. Dachser bude participovat i na činnosti pracovní skupiny HyLogistics.
Tuto novou pracovní skupinu nedávno společně založili výrobci vozidel, producenti energie z obnovitelných zdrojů a logistické společnosti. Cílem je poskytovat v Německu i v Evropě politickou podporu pro přípravu a uvedení kamionů s pohonem na palivové články na trh pro snížení emisí skleníkových plynů v nákladní přepravě a reprezentovat tyto zájmy před německými a evropskými politiky a ministerstvy.
„Pozemní nákladní přeprava je zodpovědná za přibližně pět procent všech vyprodukovaných skleníkových plynů v Evropské unii,“ říká Stefan Hohm, ředitel skupiny Dachser zodpovědný za vývoj. „Technologie vodíkových a palivových článků nabízí ty nejlepší šance na dosažení dlouhodobého cíle ─ vozidla s nulovými emisemi zejména v oblasti dálkových kamionových přeprav.
Atraktivita nákladních vozidel s pohonem na vodíkové a palivové články spočívá ve vysokém stupni systémové účinnosti palivového článku, která je výrazně vyšší než u spalovacích motorů. Pro tento typ pohonu ale hovoří i lokální nulové emise oxidů dusíku, oxidu uhličitého a prachových částic.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika
Logistika č. 2/2025





