Pro naplnění cíle bezemisní městské logistiky, který má Rohlik.cz v plánu realizovat do roku 2025, udělala firma další krok. V prosinci začala testovat v centru Prahy již druhý typ cargo kol. Společně s elektromobily dokáže ze širšího centra měst vytlačit vozy na CNG a nahradit tak 10 procent svojí flotily prostředky bez lokálních emisí. Již v tomto roce Rohlik.cz uvede do provozu 18 kol pro celoroční provoz v Praze.

„Zatímco cílem prvního testu ze září 2020 bylo ověření základních logistických parametrů, kterými byly přejezdové vzdálenosti, způsob chlazení, proveditelnost doručování koly ve městě a dopad na zpoždění. V druhé fázi od prosince loňského roku je naším cílem zlepšit naměřené hodnoty prvního testu pomocí dostupných technologií a celkově udělat proces přepravy a doručování jednodušší,“ popisuje očekávání od pilotního projektu Ladislav Janckulík, manažer strategických projektů Rohlik.cz. A dodává: „Po dvouměsíčním testu v rámci projektu Bike Depot máme v rukách technologii, která dokáže ze širokého centra měst, ve kterých působíme, vytěsnit 90 procentCNG vozů, která tam dnes zákazníkům nákupy doručují, zbylých 10 procent doručíme pomocí elektro vozů.“

Rohlik.cz aktuálně pracuje s technologií od společnosti Rytle. Ta umožňuje hned několik unikátností: kolo uveze nákupy až do hmotnosti 180 kilogramů plus kurýra, dojezd má až 40 kilometrů. Součástí řešení je i unikátní systém samotné přepravy a překládky zboží, který umožňuje výměnu kontejneru kola s nákupy do 10 minut. Nespornou výhodou tohoto systému je také bezpečnost přepravy zboží z pohledu teplotního řetězce, která je pro Rohlík samozřejmostí, v doručení nákupu všemi způsoby, tzn. až ke dveřím zákazníka, nebo do vnitřních či venkovních výdejních boxů Rohlík Point.

„Za dobu testu kurýři Rohlik.cz v ostrém provozu absolvovali více než 350 tras, najeli téměř čtyři tisíce kilometrů a doručili více než tři tisíce zakázek, což představuje téměř 50 tun potravin. Průměrně jsme kolo zatížili 135 kilogramy bez kurýra a v kopcovitém terénu Holešovic, kdy se teplota pohybovala těsně pod bodem mrazu, jsme dosáhli dojezdu na jedno nabití až 18 kilometrů,“ konkretizuje zkušenosti z pilotního projektu Janckulík.

V Česku Rohlík plánuje doručování elektro koly v centru Prahy a Brna, v Evropě v Budapešti a ve Vídni.

Související