Zasílatelskou smlouvu spolu uzavírají zasílatel a příkazce. Zasílatelství je odborná činnost, o které se říká, že zahrnuje sedmnáct řemesel. V zájmu co nejkvalitnějšího a nejúplnějšího uspokojení všech mnohdy velmi rozmanitých potřeb příkazců se zasílatel musí orientovat zejména v reálných možnostech subjektů stojících na straně nabídky dopravních služeb − to znamená především v nabídce dopravců.

Principy zasílatelské činnosti

Zasílatel vždy musí prioritně hájit a upřednostňovat zájmy zboží, resp. příkazce a nikdy to nesmějí být zájmy dopravce. Na tomto postavení zasílatele je založena tzv. neutralita zasílatele. Eventuální nedodržení neutrality zasílatele ve prospěch zájmu dopravců, případně i dalších provozovatelů provádějících přepravní služby, by znamenalo porušení základního principu zasílatelské činnosti. Vystupování v zájmu zboží, resp. příkazce musí mít vždy prioritu proto, že příkazce je pro zasílatele jeho zákazníkem. Za jeho finanční prostředky zasílatel obstarává přepravu.

Problém ale je, že na druhé straně je zasílatel i obchodním partnerem dopravců a dalších subjektů přepravního trhu. I od nich v jisté podobě dostává mnohdy nemalé finanční částky (množstevní a další rabaty apod.). Přerozdělení takto zasílatelem získaných prostředků (mezi zasílatelskou odměnu a slevu příkazce) je pak velmi významnou problematikou, která souvisí s celou řadou faktorů − např. s aktuálním stavem přepravního trhu, dlouhodobostí spolupráce a významem zákazníka.

Proto aby mohl zasílatel na přepravním trhu úspěšně plnit své funkce, musí být rovněž znalcem celého komplexu aktuálně platných dopravních a přepravních předpisů (týkajících se dopravní techniky a technologie, balení a skladování zboží, přepravy nebezpečného zboží, zboží pod kontrolovanou teplotou, živých zvířat apod.) platných ve všech oborech a druzích dopravy a přepravy. Tato problematika je objektivně složitější, jedná-li se o mezinárodní přepravu. Těmito znalostmi, ale i schopnostmi, nedisponuje hned tak kdekdo.

Je zřejmé, že nejdůležitějším zbožím, s nímž zasílatel obchoduje, jsou kvalitní, a především pak aktuální a ucelené informace.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.