Výrobce kosmetiky Beiersdorf buduje v německém Seehausenu u Lipska nový moderní závod. Vnitropodnikovou logistiku v něm zajistí společnost Still, která se díky svým zkušenostem a znalostem v oboru automatizace logistických procesů prosadila v náročném výběrovém řízení. Jedná se o první společný velký projekt dvou tradičních společností z Hamburku.

Spolu se Stillem se do projektu zapojuje rovněž Dematic. Sesterská společnost z koncernu Kion dodá přepravní systém palet, který vzájemně propojí veškeré subsystémy.

Novostavba v blízkosti Lipska patří k největším investičním projektům společnosti Beiersdorf v Evropě. Aby výrobní závod dlouhodobě vyhovoval požadavkům budoucnosti, měly by být procesy zásobování výroby integrovány dle nejnovějších standardů efektivní organizace skladu. Rozhodující význam má přitom automatizace: O plynulý materiálový tok se starají přepravní systémy bez řidiče v dokonalé souhře mezi sebou i s manuálně ovládanými stroji a inteligentními prvky skladu – bylo tak možné zvýšit produktivitu, optimalizovat procesy, snížit náklady a zvýšit kapacity.

Projekt zahrnuje příjem zboží, kontrolu kvality, vnitropodnikovou přepravu a zaskladnění přicházejícího materiálu, v dalším průběhu pak i o jeho vyskladnění a další přepravu do výroby. Still pro tyto úkoly navrhl v úzké spolupráci s Beiersdorfem komplexně integrovaný systém.

V příjmu zboží a expedici se používají manuální elektrické vysokozdvižné vozíky a skladová technika Still. Přepravní technologie koncernové sestry Dematic zajišťuje napojení příjmu zboží na sklad s úzkými uličkami, ve kterém pracuje šest plně automatizovaných regálových vozíků Still MX-X iGo systems.

Kromě toho přepravní technika zajišťuje přepravu materiálu ze skladu s úzkými uličkami do výroby, kde zboží přebírá šest vysokozdvižných vozíků Still EXV iGo systems. Ty poskytují plně automatizovanou přepravu k výrobním zařízením společnosti Beiersdorf.

Velkou výzvou projektu byl jeho samotný objem a z toho vyplývající rozmanitost. Intralogistika zahrnuje manipulaci s díly různých rozměrů, vysoké regály a dlouhé trasy, které je třeba rychle a bezpečně překonat. V závodě proto vznikne asi 140 metrů přepravních systémů, které doplní 25 manuálních a automatizovaných vozíků. Bylo potřeba zohlednit řadu různých nákladových jednotek o hmotnosti až 1250 kilogramů na kus a v plně automatizovaném skladu s úzkými uličkami umožnit výšku zaskladnění až 12,7 metru.

„Projekty této velikosti nejsou v Německu na denním pořádku. Specialistům, jako jsme my, přinášejí možnost poskytnout celé spektrum know-how,“ vysvětluje Florian Kratzer, international key account manager automated solutions ve společnosti Still. „O to víc nás těší, že můžeme být partnerem v tomto inovačním projektu v tak strukturálně důležité pobočce, jako je Lipsko. Myslím, že jsme vedle odborné koncepce zabodovali především naší orientací na řešení a konstruktivní týmovou prací se zákazníkem a jeho projektovým partnerem.“ Jeho slova potvrzují i lidé z logistického týmu Beiersdorfu, kteří si pochvalují otevřenou komunikaci a zaměření na výsledek.

Související