Technologie slovenské společnosti Brightpick kombinuje moderní mobilní robotickou techniku, 3D počítačové vidění a intuitivní software pro optimalizaci distribučního centra. Ve skladu Rohlíku v Horních Počernicích je podrobována intenzivní zátěži od letošního léta.
Na začátku příštího roku proběhne podrobné vyhodnocování získaných dat a manažeři Rohlíku společně se zástupci dodavatele poté rozhodnou, v jak širokém měřítku nalezne další uplatnění a zda případně bude využívána nejen v tuzemských provozech online supermarketu, ale případně i v distribučních centrech jeho zahraničních poboček. Prvotní reakce manažerů Rohlíku jsou příznivé, technologie zvládne již v prvních týdnech po nasazení 600 vychystání za hodinu.
Určující faktory
V počernickém distribučním centru má Rohlík naskladněno v průměru okolo 18 tisíc velmi různorodých produktů nejen z oblasti jídla a nápojů, ale například i ze segmentů drogerie nebo kosmetiky. Automatizační technologie společnosti Brightpick aktuálně zpracovává okolo čtyř tisíc z nich, přičemž určujícím faktorem pro to, zda zboží bude procházet manuálním nebo automatickým procesem vychystání, jsou především jeho rozměry, váha, případně využívaný obal. V době, kde jsme centrum za doprovodu manažerů Rohlíku Patrika Stříže a Christiana Havla měli možnost navštívit, tedy v polovině října, si technologie uměla bez problémů poradit se zbožím do váhy jednoho kilogramu (přičemž ideálním cílem je dvojnásobek).
Jak technologie funguje?
Na rozdíl od jiných systémů robotické kompletace se roboti Runners společnosti Brightpick bezproblémově spojí s automatickými vychystávacími stanicemi prostřednictvím inovačního softwaru. Ten optimalizuje proces vychystávání a současně také řídí mobilní roboty Runners a slučování objednávek. Tito roboti se používají k nezávislému doručování přepravek s výrobky k moderním robotickým ramenům řízeným vyspělou 3D technikou počítačového vidění. Ta rozpozná objekty pomocí umělé inteligence a následné předání zkompletovaných objednávek ve zbývající části procesu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později