A právě takovou aplikací je automatizace zavážení části robotizovaných svařovacích pracovišť ve Škodě Auto v Mladé Boleslavi. Celkem šest pracovišť bylo donedávna zásobováno klasickou, lidmi obsluhovanou manipulační technikou. Tato technika byla nahrazena třemi plně autonomními vozíky Jungheinrich EKS 215a s cílem zvýšit efektivnost na pracovišti.
Automatizace vidlicové techniky
Aby bylo možné techniku nasadit, došlo k částečnému přebudování skladu před svařovnou. Vznikl zde regál, do kterého logistika z jedné strany prostřednictvím klasické manipulační techniky zakládá klece s jednotlivými karosářskými díly a na druhé straně si je již odebírá výroba s využitím automatických vozíků.
„Tento projekt je prvním příkladem automatizace vidlicové techniky v Mladé Boleslavi. Jeho cílem bylo především snížení chybovosti při zásobování výrobních linek a také zvýšení efektivnosti na pracovišti,“ shrnuje hlavní cíle tohoto projektu Ondřej Kormoš za technický servis logistiky Škody Auto. Jelikož se jednalo o první projekt tohoto druhu ve Škodě, šlo také o ověření této technologie pro případné další nasazení.
Komplexní propojení se systémy Škody
Ve výrobě samozřejmě nemohou vozíky fungovat samostatně. Nesmírně důležité je napojení na výrobní systémy, které řídí samotnou svařovnu. Vozíky se tím v podstatě stávají součástí výrobní linky. „AGV projekt ve Škodě Auto patří mezi naše nejkomplexnější realizace na poli autonomních vozíků. Kromě napojení na výrobní systém Andon, který generuje požadavky na závoz palet do výrobních věží, zajišťujeme také bezpečnostní komunikaci s výrobní linkou,“ popisuje specifika projektu v Mladé Boleslavi Pawel Byczkowski, projektový manažer automatizace ve společnosti Jungheinrich.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později