Bez internetu se s nimi dá seznámit jen velmi těžko. Uvádíme některé z problémů, které často trápí podnikatele.

InMP: Změnilo se něco při dovozu zboží z Jižní Koreje? Slyšel jsem také o nějakém registru, kde musí být zapsáni všichni podnikatelé, kteří dováží zboží z EU i z okolních zemí.
Informace o celních sazbách a obchodně-politických opatření pro dovoz a vývoz zboží z a do EU naleznete v databázi TARIcu: http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/dds/cs/tarhome.htm
Informace o registraci a o intrastatu naleznete např. na: http://www.cs.mfcr.cz/info/intrastat/index.html
Registrovat se musí subjekty, které se staly 1. květnu 2004 zpravodajskou jednotkou buď na příjem zboží nebo na odeslání zboží nebo na obojí. Touto zpravodajskou jednotkou se staly subjekty, které v roce 2003 buď dovezly z EU a přístupových států za více než dva milióny korun nebo vyvezly do EU a přístupových států za víc než čtyři milióny korun.

InMP: Jaká je přesná definice pojmu "pozemní stavby"?
Pod pojmem "pozemní stavby" se skrývá nepřeberné množství druhů staveb. Nejlépe to vyjadřuje definice z učebnice pro studující na stavebních průmyslovkách z let 1975 - 85.
Pozemní stavby jsou stavby domů, budov, hal, ploch, komunikací a objektů, jejichž větší část je umístěna na zemském povrchu.
Mohu též doporučit Honorářový řád ČKA, II část - pozemní, inženýrské a technické stavby. Zde jsou podrobně vypsány stavby, které tam spadají: http://www.cka.cc/legislativa/hr_prog/hr_II_2003.pdf

InMP: Jaké jsou povinné přestávky pro řidiče kamiónu?
Tuto problematiku řeší AETR, Evropská dohoda o práci osádek vozidel v mezinárodní silniční dopravě. V naší Sbírce zákonů vyšla ve vyhlášce Ministerstva zahraničních věcí pod č. 108/1976 Sb. a několikrát novelizována.
Celková doba řízení mezi dvěma denními odpočinky nebo mezi jedním denním odpočinkem a jedním týdenním odpočinkem nesmí přesáhnout deset hodin. Za dobu řízení se považuje doba vlastního řízení včetně přerušení řízení na dobu kratší než deset minut.
Celková doba řízení nesmí překročit 100 hodin v období dvou po sobě následujících týdnů.
V průběhu každých 24 hodin musí mít řidič odpočinek nejméně osm za sebou následujících hodin. Odpočinek smí být výjimečně čerpán ve dvou oddělených částech během 24 hodin, přičemž jedna z těchto částí musí trvat nejméně šest za sebou následujících hodin, a to nejvýše dvakrát v kalendářním týdnu. V takovém případě se minimální trvání doby odpočinku musí prodloužit na deset hodin.
Více informací: http://www.bozpinfo.cz/clanky/ochrana_zdravi


Autor je z Hospodářské komory

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-14509140-ridic-musi-kazdy-den-odpocivat-nejmene-osm-hodin