Vstup nových zemí do EU poskytl společnosti příležitost vyhovět sílícímu zájmu globálně působících firem o přístup k novým trhům. Nová spojení urychlí dopravu zásilek do země o jeden den a v rámci Evropy poskytne více zákazníkům možnost doručení zásilky do druhého dne. Optimalizované časy letů umožní pražským klientům až o 1 hod. pozdější odesílání zásilek, i jejich předání kurýrovi.
"Nové členské země EU, zejména ČR, mají v oblasti přepravních služeb velký tržní potenciál. Dovoz a vývoz zde od poloviny 90. let roste více než o 4 % ročně. Objem vývozu z ČR by měl v příštích letech vzrůst o 10 až 15 %. S rozvojem obchodu lze očekávat i nárůst poptávky po logistických službách," řekla Antje Schütt-Fahrenkrogová, viceprezidentka společnosti FedEx pro střední a východní Evropu.
Nové pražské lety spojí 72 % českého HDP se sítí expresních přepravních služeb s doručením do druhého dne do všech významných obchodních center Evropy a do Asie, kde služby s doručením do dvou dnů zajišťuje komplexní firemní síť AsiaOne 260 lety týdně. V Praze a okolí mohou zákazníci využívat expresní přepravní služby s doručením následující den do Severní Ameriky.
Klíčovými kritérii pro výběr dodavatele jsou úroveň vztahů se zákazníky a rychlost přepravy. Společnost FedEx proto založila vlastní pobočku v Praze a v oblastech prodeje, marketingu, zákaznických služeb a fakturace zaměstnává vlastní zkušený personál. V zájmu urychlení přepravy zásilek převezme i zodpovědnost za vyřízení daní a cel. Svým zákazníkům přidělí čísla účtů, která jim umožní snadný přístup k celosvětovým službám sítě FedEx. Kromě toho budou mít možnost volit z více způsobů fakturace, jako platba třetí stranou, odesílatelem nebo příjemcem. K dispozici jim budou i nástroje pro stanovení cen, které jim sdělí aktuální dovozní a vývozní sazby. Smluvní partner společnosti FedEx, Inspekta, a.s., bude nadále zajišťovat vyzvedávání a doručování zásilek.
Používání přepravních nástrojů FedEx umožní českým zákazníkům zautomatizovat a zjednodušit procedury související s přepravou zásilek, což urychlí jejich doručení a zákazníkům ušetří čas. Prostřednictvím českých internetových stránek mohou pracovat se systémem FedEx Ship Manager, a vyřídit tak všechny náležitosti spojené s přepravou zásilek on-line. Aplikace FedEx InSight pak nabízí možnost sledování aktuálních pozic všech odchozích a příchozích zásilek a rovněž zásilek třetích stran; zákazníka automaticky upozorňuje i na další změny - například na prodlevy při proclívání nebo zpoždění času doručení. Blíže - www.fedex.com.
FedEx Express nabízí doručení zásilek do 24 - 48 hodin "od domu k domu" včetně proclení a záruky vrácení peněz. Každý pracovní den spolehlivě a rychle přepraví více než 3,1 mil. zásilek do 215 zemí. V rámci své integrované globální sítě zaměstnává přes 136 tis. lidí a má přibližně 50 tis. kontaktních míst, 645 letadel a cca 42 tis. automobilů.